torsdag 6 januari 2011

Ibland är lyckan pulverkaffe.

Jag älskar Nescafé. Jo! Jag gör inget annat kaffe än det hemma, till mig själv. Mannen gör sitt bryggkaffe i en alldeles för dyr raket-bryggare som visst skall vara himla fantastisk... Jag själv använder dock en gammal hederlig vissel-kittel från IKEA att koka mitt vatten i.
Bryggkaffe blir oftast för beskt, tycker jagt... detsamma gäller kaffet från många och dyra espressomaskiner, både hemma hos folk och ute på stan.
Jo, det är klart att jag älskar bra kaffe, och jag kan absolut vara en kaffesnobb - i särklass måste jag då berätta om en maskin som jag velat ha i flera år: Nespresso med steamer, det är världens bästa kaffe - men hemma har vi ingen sådan, och fram tills dess så kör jag så gladeligen med pulverkaffe. Jag har utvecklat en teknik som gör det så gott, så gott.
Min man tycker att jag är lagom konstig. Eller...det gör väl de flesta, antar jag. Men jag håller stenhårt på mitt; halva koppen med varm röd mjölk i den andra halvan ganska starkt Nescafé, är bättre än vilken latte som helst, helt klart.
En kopp till mig och en kopp till mannen i huset!
















:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar