tisdag 11 januari 2011

Star Wars cupcakes

Jo, nu skall vi se. Jag är i valet och kvalet om vad jag skall göra för sorts cupcakes till min son, när han fyller år om några dagar.
Förra året var det klockrent, och absolut inga tvivel; han ville ha Star Wars cupcakes.
Så jag beställde några snygga dekorationer från England.


Det blev Darth Vader & Stormtrooper cupcakes.








































Jag gjorde vaniljbotten med jorgubbsfyllning och cream cheese frosting (med philadelphia-ost).


I år kommer jag nog att göra en vit choklad eller mjölkchokladfrosting, för det var några av barnen som tyckte cream cheese frostingen blev lite för syrlig. De flesta gillade den dock, tack och lov.
Men i år kör jag säkert - chokladfrosting är aldrig fel!


I år är det mer öppet, och därmed måste jag överträffa mig själv, rent fantasimässigt. Jag älskar att göra cupcakes till barn. Får väl utlopp för något barnsligt inom mig, antar jag.
Sen är det så otroligt tacksamt att baka åt barn, de lyser upp som små solar när de ser cupcakes eller tårtor med sina favoritfigurer eller sina namn på. Och har man inte misslyckats fatalt, så äter de som om det inte finns någon morgondag. Är inte det härligt?!


:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar