torsdag 10 februari 2011

Amerikanare och coca cola cupcakes - fabulous!

I USA gillar man att blanda i saker de gillar i andra saker de gillar, för att pröva om det blir dubbelt så gott.
Det finns, utan att ha kollat, säkert över 100 recept på tex. coca-cola cupcakes för att ta ett osannolikt exempel (hehehehe, nu var jag tvungen att kolla på google, och ja – det finns määängder av cola cupcake recept).















Vi svenskar gillar istället att hålla isär saker vi gillar och ha de som de är. Nymodigheter känns lite läskigt. Hahahaha, kolla på semlan. Där tänker vi - why mess with perfection? Nä, vi är inget nytänkande folk, och speciellt inte på bak-fronten.
Jag tror att vi svenskar tänker så här; ”jag gillar Snickers, så då äter jag Snickers” sen tänker vi "jag gillar cupcakes, så då äter jag cupcakes!". Vi blandar inte de två. Varför skulle vi? De är ju goda var för sig. 
Amerikanare är precis tvärtom. De tänker; "jag älskar Snickers och jag älskar cupcakes, så varför inte göra en Snickers-cupcake?". Och så gör de det.
Jänkare är roliga. Coca cola cupcakes måste göras, för att hedra det konstiga landet i väst!

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar