torsdag 3 februari 2011

Att fylla en cupcake.

Det är en del som undrar hur man fyller en cupcake.
Det är väldigt enkelt, och man kan fylla den med nästan vad man vill; mosade bär eller frukter, sylt, nutella, chokladganache, mousse, smaksatt grädde, vaniljkräm, kolasås, lemon curd, ja... vad man vill.

Klart att det är lite pilligt, men man får igen det tusenfalt när man väl äter dem. Och när man väl har börjat äta fyllda cupcakes, så vill man helst inte börja äta ofyllda bakverk igen. Ever!

:)

Okej, så här fyller man alltså en cupcake:






Skär ett hål, lagom stort. Ju större, desto mer fyllning. Men för stort hål gör att den blir instabil.
En del föreslår att man tar en äppelurkärnare, men det tycker jag att det blir alldeles för litet hål av.
OBS - skär inte hål ända ner i botten.







Jag älskar att ta bär och blanda med socker, så att det blir riktigt gott! Här är det hallon, smaskens!






Så här mycket brukar jag fylla mina muffins. Jag skär också av toppen på locket som ni ser till vänster - så att jag blir av med själva muffinsbotten. Sen behåller man själva locket som man enkelt kan lägga på igen.









På med själva locket, sen är det bara att börja frosta!




Lycka till!

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar