onsdag 2 februari 2011

Ballina är en bra sockerpasta (sugarpaste), men....

För er som gillar att täcka tårtor och cupcakes med sockerpasta (eller sugarpaste som det heter på engelska) så kommer här ett bra tips.

Ballinas sockerpasta är bra. Bättre än de flesta, faktiskt.






Bild lånad från http://www.kakburken.se/












Sockerpasta i sig själv, är dock ganska läbbigt och ingenting jag rekommenderar att täcka sina goda bakverk med.
Det smakar blä både i mjuk form och när den har stelnat. För stelnar gör den när man lämnar den ute i rumstemperatur.

Många kakmakare använder sockerpasta som rena rama modelleran. De både täcker bakverket och dekorerar med det. Det finns till och med de som täcker sina småkakor med sockerpasta.

Det blir ju ofta vackert, men gud så ....dumt.

Nu skall det sägaa att det faktiskt finns de som gör sin egen sockerpasta, och får då en mer marshmallow-liknande smak, men jag antar att det är inte speciellt många som tar sig den tiden.
-Absolut inte jag, och definitivt inte innan jag köpt mig min Kitchen Aid köksmaskin.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar