tisdag 15 februari 2011

Dotterns 4-års kalas = Dora- & Diego tema och cupcakes

När vår dotter fyllde fyra år så var hon helt insnöad på Dora the Explorer, eller Dora Utforskaren som hon heter här i Sverige. 
Så det föll sig helt naturligt att ha ett Dora & Diego kalas!

Ser det inte härligt ut? Sommar och många (jättemånga) glada barn och goda cupcakes. 
Dessa cupcakes blev så sjukt väl mottagna och kidsen satt och smaskade oavbrutet i en hel halvtimme. Alla gick åt!

Jag gjorde en mjuk mjölkchokladfrosting på mörk chokladbotten & en jordgubbsfrosting på vaniljbotten fylld med mosade och sockrade jordgubbar.
Yeah baby, yeah!

Dora-, Diego-, Booth- och Ryggsäck-dekorationerna gjorde jag själv av tandpetare och pappersfigurer som jag printade ut.
Jag tog helt enkelt bilder från internet, såg till att de blev lika stora och klippte ut dem och limmade på tandpetarna bakom.
Det blev ju riktigt bra! 




















































Vi håller på att förhandla om tema för i år.
Dottern vill ha Hello Kitty-tema, men jag vill gärna ha ett nyckelpige-tema. Det låter konstigt, men det blir så himla fint. Jag skall visa några bilder från några proffsfixare lite senare, så får ni se.
Jag antar att min dotter vinner. Hon är nämligen precis som mig (tack alla, som påpekar det dagligen) väldigt envis och vet vad hon vill...

Hahahaha, varje gång jag suckar lite lätt och skakar på huvudet och söker stöd från omgivningen och frågande undrar varför hon inte är lika lättmanipulerad som sin storebror så får jag alltid - ALLTID - tillbaka ett "jaaaa...du Ann...jag undrar var hon har fått det ifrån...!?!?!?!" och så tittar de på mig så där... pillemariskt.


:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar