tisdag 1 februari 2011

Isabella Halling - min dotter gillar dig skarpt!

Min dotter satt uppe på övervåningen och tittade på TV i onsdags, och efter en stund kom hon ner och började prata om sitt rum...

- Ja, vad är det med ditt rum, frågade jag.
- Jag vill göra som hon på TV som gör så fint mamma, svarade hon bestämt.

Jag fattade ingenting och ställde tydligen en massa dumma frågor för dottern blev mer och mer otålig och började till slut himla med ögonen.

- Men MAMMA, mitt rum, nytt rum, med fina saker som på TV!!!

....och då trillade slanten ner. Vi hade ju sett på detta tillsammans veckan före, och hon satt som klistrad. Denna vecka hade hon tydligen bestämt sig att göra precis som Isabella.

Så - Isabella - min dotter är 4 1/2 år gammal och tack vare dig så vet hon nu vad interiördesign är. Hon gillar dig skarpt.
Jag.... kanske inte är fullt lika glad för det, men det är dags. Vi flyttade in för tre år sedan och har inte ändrat en endaste liten grej. Så visst är det dags! Helt klart!

Idag köpte vi en begagnad sekretär på nätet. Vi skall göra precis som Isabella och måla den i en cool nyans. Nästa grej blir att välja en fin tapet som fondvägg, och därefter lite nya textilier.

Jag håller er uppdaterade.

...tänk att dottern är mer intresserad av inredning än jag är...

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar