fredag 18 februari 2011

Prinsesscupcake med hallonfrosting

Dessa cupcakes blev väldigt bra.
Frostingen var så himla god. Den gjorde jag med hallon som jag först mixade, passerade genom en sil och till sist kokade ner till en koncentrerad massa som var så fullpackad med smak att det smakade ungefär som att ha tusen solvarma skogshallon i munnen på samma gång.

















Resten av cupcaken var en vanilljbotten med hallonfyllning och små rosa och vita pärlor som dekoration. Jag spritsade in en rund stor tip, i en spiral.

PS. när man jobbar med hallon och alla andra smaker som är syrliga så krävs det ganska mycket socker för att balansera. Ingen vill väl äta för syrliga bakverk. ...inte jag i alla fall... Eller jo, citrontarte från Ladurée.

Shit - det kan vara ett av de godaste bakverk jag ätit. Punkt slut. 













bild lånad från www.parispatisseries.com/2010/12/31/laduree-tarte-citron/




När vi bodde på Four Seasons Georges V i Paris så tog vi varsin tarte citron-bit till kaffet efter lunchen en dag. Oj! Så gott! När vi senare fick höra att det var Ladurée som gjorde deras bakverk, så gick vi dit (ett stenkast från George V) och åt den en gång till.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar