onsdag 9 februari 2011

Rachel Rays köksutrustning är värd en närmare titt!

Halloj!

Är det någon av er som tittar på Rachel Ray på TV3? Hon är en tjej som jobbade på Food Network och blev känd för sina 30-minuters måltider och sedemera blev uppmärksammad av Operah Winfrey som gav henne en egen talk show.























Nu är Rachel ett "house hold name" i USA och har mega-kändis-status. Hon har (självklart!) lanserat sina egna köksprodukter och även sina egna matprodukter. Jag blev nyligen nyfiken på två av hennes produkter som jag ser henne använda i programmet, nämligen "Lazy spoon & Lazy ladle" och "Spoonula".

Här är Lazy spoon och Lazy ladle. Det fiffiga i kråksången är att jacket du ser i handtaget är en upphängningsfunktion. Man rör helt enkelt i grytorna och när man är färdig, så hänger man upp den på kanten av kastrullen eller grytan. Där hänger den i fred, och maten/såsen droppar ner i grytan istället för på köksbänken eller spisen, tills dess att man skall röra igen.
Ah-mazing!








Bild lånad från www.rachelray.com/shop








Här är något intressant som Rachel kallar för "Spoonula", dvs en blandning mellan en sked och en slickepott.
Ah-mazing again! En slickepott med en fördjupning.
Hur många gånger står man inte där och klickar ut geggor med slickepotten bara för att mista det på golvet eller på köksbänken när det rinner av? Jag har gjort det tillräckligt många gånger för att denna produkt skall vara intressant, i alla fall....








Bild lånad från www.rachelray.com/shop







Jag är säker på att andra har kopierat henne, så man får säkert tag på rip off's lite överallt. Men jag skulle vilja ha hennes grejer. Varför? Jo, för hon älskar orange. Precis som jag! Så alla hennes köksverktyg finns i orange.

Coolt!

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar