tisdag 1 februari 2011

Tulipaner ger en hopp - en månad kvar till våren!

Hej!

Jag måste bara visa mina fina tulipaner. De ger mig hopp och visshet om att en vår finns, inte allt för avlägset i tid.

Åh, vad jag längtar efter att få höra klackarna slå mot asfalten och känna gruset rulla under skosulorna. Jag längar efter att få känna varma solstrålar mot kinderna och känna ljumma vindar rufsa runt i håret.
Åhhh....

Men det är klart. I morgon är det första februari, så precis som de säger i sången, så måste man nog än gå med strumpor och skor. Än är det vinter kvar ....sa ju Blåsippans mor.

Fasiken!


































Är ni som mig, trött på vintern??

Köp er en tulipanbukett, sätt er brevid den och titta och lukta på dem precis som tjuren Ferdinand.

Kom ihåg. Snart blommar hela Sverige. Snart är det vår.
Ja, snart rasar den långa vintern ut!

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar