onsdag 16 februari 2011

Vi skall till Frankrike i sommar!

Vi har bestämt oss och bokat! Vi åker till Frankrike i sommar, två veckor.
Jippie!!
Vi är värsta frankofilerna och har semestrat där flera somrar förut.

Vi har hyrt ett jättefint hus, med pool, som ligger ca en timme inåt landet, öster om Bordeaux. Sen har vi bokat en hel drös med fina B & B för att kunna åka i lugn och ro genom landet i sakta mak, och också se mer av Loiredalen som vi älskar.
Till sist har vi bokat ett jättefint B & B en halvtimme utanför Paris i fyra dagar för att kunna se vår favorithuvudstad Paris, Disneyland och göra allt annat vi älskar att göra när vi är där.

Eiffeltornet är min favoritskapelse i hela världen. Det låter riktigt corny, men jag blir alltid så rörd och får en tår i ögonen varje gång jag kommer dit. Eiffeltornet är så vackert och perfekt. Arkitetkuren och estetiken berör mig enormt, helt ner i hjärteroten.
Konstigt kanske, men så är det!





































































Åh, så jag ser fram emot att åka tillbaka till Paris och ett solvarmt Frankrike.
Maten, ostarna, bakverken, landskapen, staden, kulturen... MMMMMmmmmmm!

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar