tisdag 15 mars 2011

Beroende av: Renee Voltaires Lantbuljong

Det är generellt sett ganska svårt att hitta buljonger som smakar bra och som inte har en massa skräp i sig.

Jag har prövat mig igenom de flesta buljonger som finns på marknaden, men nu för tiden använder jag i stort sett bara Renee Voltaires Lantbuljong. Den är ekologisk och är jättegod. Den är kanon och jag har använt den i ungefär tre år nu.










Denna förpackning kostar mellan 50 - 60 kronor beroende på vilken affär man köper den i.









Alltig låter jättefint när man läser på baksidan också. Men, jag blir inte helt klok på jästextrakt. En snällare och naturlig variant av smaksförstärkare har jag läst någonstans. Ja ja, bättre än glutamat i alla fall.









Så här ser den ut. Pulver. En matsked motsvarar ungefär en buljongtärning, skulle jag tro.






Fast lagar jag fiskrätter så använder jag bara en enda fiskbuljong, och det är Knorr fiskbuljong. Oavsett. Jag tycker att den är jättegod.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar