torsdag 3 mars 2011

Fyra härliga ögonblick - skrattmässigt!

Här har ni fyra härliga ögonblick, som jag skrattar gott åt. I rangordning, faktiskt.

4)  
Americas Funniest Home Videos - när de visade en man som skulle gå ur sin varma och sköna utomhus-jacuzzi och halkade och föll huvudstupa ned i snön, med hela kroppen i framstupa sidoläge!! Raklång i snön. Han såg inte glad ut kan jag säga!
Jag skrattade så mycket att barnen kom ut ur sina rum vid nattningen och undrade vad det var som var så roligt.

3)
John Cleese i "Pang i bygget" eller "Fawlty towers"















- när han är virrig efter att ha fått ett älghuvud i huvudet. Han vaknar upp på sjukhuset och en bastant sköterska tar tag i hans hand och vår galne Basil då säger "don't touch me - I don't know where you've been".... "my God you're ugly" osv. Jag börjar le bara jag skriver det! Vilken klassiker. Hela "Pang i bygget" är så sjukt bra! Se klippet jag pratar om: http://article.wn.com/view/2011/02/14/The_Dow_Hotel_Company_Adds_to_Portfolio_Eighth_Basil_s_Kitch/

2)
Inte TV, men väl Youtube.
www.youtube.com/watch?v=AmRN00KbCr8 .
Här är en DEAagent som trots sin egenförkunnade expertis skjuter sig själv i foten under en säkerhetsföreläsning om vapen, i en skola. Den är grynig och ljudet är inte det bästa, men GUD så värt det. Jag har kollat på detta klipp i 5 år nu. Och jag garvar lika mycket varje gång. Han säger innan han skjuter sig i foten: "I'm the only one in this room proffessional enough to handle this weapon"!! HAHAHAHA!
Det bästa är i slutet när han, trots smärta och haltande, skall fortsätta föreläsningen och ber en av sina assistenter ta fram den riktigt stora typ k-pist'en eller nå't (jag kan inte vapen...) och ett sorl går igenom hela publiken. De vill tydligen inte att Herr Klantiga Klåfinger skall få ett vapen i handen igen...  


1)
TV-serien 30 Rock med Tina Fey och Alec Baldwin.
Christmas Special Episode, säsong 3. 
Alec's spektakulära skådespelarinsats (mannen borde få åtta emmy's bara för det här avsnittet) gav mig det bästa apflabbet i världshistorien. Helt oväntat. 










Bild lånad från www.accesshollywood.com 








Här är lite av Jacks (Alec Baldwin) dialog med Liz Lemon (Tina Fey) gällande sin elaka mamma Colleen som han "råkade" (?) köra över med bilen för ett par dagar sedan:  

Lemon is worried about the accident but Jack reassures her. "She's fine. She's better than fine. They're giving her a titanium hip - like the Terminator . It's only going to make her more powerful.

It turns out Jack's more worried about his sanity than his mother's health. Colleen (mamman) is staying at his house until she feels better and it's already driving him insane.

Colleen calls Jack's cell phone. He says "Yes mother. Well - why don't you try taking one of the many blankets off you if you're feeling hot." He puts his finger to his head and does the universal gesture for crazy.
Jack: "No I wasn't. I was just scratching my head." The phone call ends abruptly when Colleen hangs up on him.

Jack calls Lemon into the other room to tell her he can't keep it up. He can't take anymore of his mother. Lemon tells him it's just holiday stress but that he loves his mother.
He answers: "Do I? Do I Lemon? I waited eight minutes. After I hit her and called 911 I sat in my car for eight minutes." 
Lemon wants to soothe his guilt. "It was an accident.

Jack: "She's spending the holidays with me. Some quack doctor recommended she be around family."
Liz: "You're Sure About That?"

Jack says to his mother who just calls again on the phone: "If you need something just call down to the doorman. Yes he does speak English, mother. Jamaican people speak English."

Jack: "It's just me and Colleen all alone. I can't take it. Lemon, one of her suitcases was just ...wigs."


Den här scenen som ni precis läst, är något av det roligaste jag har sett. Jag såg om den tre gånger - direkt - och den andra gången så höll jag på att få andnöd, för att jag skrattade så mycket.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar