tisdag 1 mars 2011

Global - min nya kniv kom igår!!

 Man skulle inte tro att det var sant. Hur glad kan man bli över att få en kniv?

Jo, JÄTTEGLAD!!

Jag har tre stycken Globalknivar (en stor kockkniv, en liten kockkniv och en brödkniv) och jag älskar dem, massor!

Jag vet att det är många som tror / tycker att Global kostar för mycket, att de inte är smidda i ett stycke och att det bara är en marketing- och snobb-grej och ett tomt märke.

Tro inte på dem! Knivarna är excellenta. Överprisade? Hell yes!! Marknadsföringsmaskin? Absolut! Därav priset. Men jag älskar dem. Bladet, skärpan, tunnheten (som man för övrigt inte får med en smidd klinga), handtaget och looken. Allt inlindat snyggt i ett och samma paket. Det är kärlek det!

Min stora kockkniv gick ju sönder för ett halvår sedan. Jag sörjer den fortfarande. Jag diskade mina knivar i diskmaskinen. Fast jag vet att man inte borde.
Jo, det är sant.
Det skall jag aldrig mer göra.
Den rostade inifrån och gick av, mitt itu, en dag när jag skar en morot.

Min man förstod pinan som det är för mig att skära med en annan sorts kniv (som inte är lika bra, även fast den är bra - tack pappa & Anita - för kniven jag fick av er!!) och igår fick jag denna skönheten:
















Och så här ser den gamla ut, brevid den nya. De är exakt lika stora, det är bara en synvilla på bilden. Den enda skillnaden mellan dem är en lätt vinkel på bladet. Jag har använt mina knivar i sex år nu, så de har finslipat lite på dem sedan sist.
Men ni ser - jag kan inte förmå mig att slänga den, även fast den är oanvändbar.















Tack till mannen min!

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar