tisdag 15 mars 2011

Måla om en sekretär - lättare sagt än gjort...

Jag skall aldrig mer säga "åh vad fin, den tar vi, vi bara målar om den!".

...eller jo, det kommer jag väl att göra... men inte på ett bra tag i alla fall.

Jag berättade tidigare i bloggen om en sekretär vi köpte på blocket åt dottern som hade kollat på Isabelle Halling McAllisters "göra om rummet åt barn"-program på TV. 

Dottern behövde ett skrivbord, men har världens minsta rum, så Geniet (jag alltså :) kom på att vi slår två flugor i en smäll och tar en sekretär med lådor, så får hon ett skrivbord OCH byrå i en och samma möbel.
Mannen blev mäkta imponerad av tankeverkstaden, må jag säga, hahahaha.

Nu har den stått på hennes rum omålad tillräckligt länge, och när hon för sjuttonde gången frågade om hon verkligen inte skulle det där nya rummet någon gång, så kände jag att det var dags att krypa till korset.







Idag åkte åbäket ner en våning, ut på altanen och stippades på alla skruvar och beslag för att sedan sandpappras och tvättas. 





Det minsta jobbet är att måla - trust me - och det är ingen picknick i parken att hålla på med sånt här när man inte har ett skjul eller .... 

Jaaaa, jag vet att jag gnäller. Men det är helt enkelt inte roligt att hålla på med sånt där ...grund-arbete som tar tid och energi.
Nä, det skall synas direkt liksom!

Men något som var roligt var faktiskt det här:


  



Att skruva med skruvdragare var faktiskt riktigt roligt. Jag kände mig kompetent och smart och stark och...ja med mera. Nu förstår jag varför boys gillar toys. Elektiska
power-toys.





Nu återstår bara målandet. I flera lager. Blääää!
Som sagt, jag skall aldrig mer säga "det är bara att måla".

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar