onsdag 2 mars 2011

Matbilder - inte så många nu på vintern...

Jag vet inte om ni har tänkt på det, men jag postar inte så himla många bilder på mat.
Det är bara för att det är vinter.

...eh, nä, vi äter mat på vintern också... :)
Men det blir mörkt så tidigt på eftermiddagen, och mörker gör att matbilder ser hmmm, hur skall jag säga detta på ett snyggt sätt - äckliga. Nä, det gick inte att säga på något annat sätt!
:)

De ser helt enkelt ut som mat gör på bilderna utanför grekiska tavernor på Kreta, typ. Och vi vet ju alla att de inte ser goda ut. Gudarna vet varför de sätter upp dem? Vi fattar ju att det finns mat inne på tavernorna i alla fall... Oftast går man ju in, även fast de där förfärliga bilderna skriker "så här läbbiga ser vi ut!!". Inte ens tomatrosorna gör susen, liksom.

Jag har en hel drös med fantastiska matbilder från i somras. Jag funderar på om jag skall posta dem eller inte. Tycker väl kanske att man kan hålla sig lite till årstiden man befinner sig i. Men å andra sidan har ju inspiration ingen årstidsspärr...
Har inte bestämt mig än, jag tänker vidare.

Men nu vet ni i alla fall varför jag inte lägger ut så himla många bilder på mat jag lagar. Det blir helt enkelt inte snyggt och ser inte ens gott ut. Och då är det väl ingen poäng.

Fler bilder väntas, ju ljusare det blir!

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar