lördag 12 mars 2011

Melodifestivalen - Geniets final-lista...












Bild lånad från www.svt.se





Ja, Melodifestivalen går ju av stapeln utan mina favoriter.
Men tja... om Danny vinner så finns det ju hopp för nationen. Här är min lista på den ordning jag vill ha kl. 22.00 ikväll:

1 - Danny "In the club"

Det finns ingen över och ingen vid sidan av Danny i den här finalen. Han är cool, har stil har låten och han bara måste vinna idag.

...vänta lite - det är lååångt ner till nummer två, alltså. Vi är snart framme...

2 - Brolle, Linda Bengtzing och Swingfly hamnar på samma plats. Bara för att jag gillar Brolle (hello!!) som artist och  bara för att Linda ju ensam kan dra igång Sveriges elförsörjning om Barsebäck skulle gå ner, oavsett taskigt låtmaterial. Swingfly? Nja, den är väl lite catchy...

Resten hamnar på min icke-lista. Och allra längst ner hamnar faktiskt:

  • Playtones - vad gör de här? I blå illasittande kostymer? Nej!
  • The Moniker - menåååh, så menlöst artistnamn. Man blir glad om man tar LSD, eller vad då? Nej!
  • Sara Varga - hon kan absolut inte sjunga och har inte någon riktig låt. Nej! (stackars Lisa Ekdahl som måste bli jämförd med henne).

De tre ovannämnda låtarna är riktigt dåliga bidrag, de värsta i årets final och jag har ingen lust att Europa får se dem med Sverige-flaggor runt sig. Rys!

Resten då?

  • Eric Saade? Min sons stora favorit?

Nä, han är för harmlös. Jobbar så himla hårt på att vara perfekt och cool. Men är egentligen inte coolare än en piggelin. Stackaren. Jag tror dock att han vinner.

  • Nicke Borg och Sanna Nielsen? Hon är snygg och glad och han är tatuerad.

Nä, de är för tråkiga för mig. Orkar inte ens skriva om dem.

Jag tror tyvärr att Eric Saade, The Moniker eller Sara Varga kniper förstaplatsen. Sorgligt men sant.

Det är väl dags att jag slutar ta Melodifestivalröstningar personligt antar jag... Det blir så jobbigt när fel låtar alltid vinner...

Nä, måste gå och köpa chips nu. Och dip.









Bild lånad från www.olw.se





:) // Ann 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar