torsdag 3 mars 2011

Picknick - mitt i vintern? Inspirerad av filmen Yogi Bear.

Hehehehe, jodå det går så bra så, att ha picknick mitt i vintern.
Varför? Jo...
Jag och barnen var och såg Yogi Bear idag. 3D. Asbra.







Bild lånad från www.filmofilia.com







Vi satt där med våra brillor och såg minst sagt underliga ut. Popcorn, m&m's och vattenflaskor i högsta hugg, och svarta nörd-brillor på näsan. 
Både jag och barnen myste hela filmen igenom, 3D-effekten är jätterolig och funkar så fint eftersom filmen inte är animerad (förutom Yogi och hans sidekick såklart) och naturen blir väldigt fin med fler dimensioner. 

Hela filmen handlar ju om picknick-korgar (Yogis jakt på dem) så efteråt blev jag så inspirerad att jag frågade om kidsen ville ha picknick hemma till middag. Och det ville de. (nähä?)  :) 

Så här såg det ut när vi åt middag idag, på vardagsrumsgolvet. Det var jättemysigt och jag gjorde det superenkelt för mig själv. En enkel vinterversion av en picknick.





Det blev kall kycklingröra (grillad kyckling, creme fraiche, majonäs, cayennepeppar etc.) med cashewnötter, tomater, gurka och ruccola i en tortilla-wrap. Sen hade vi färdiga revbensspjäll och tinade jordgubbar.




Vi fick schasa bort katten ett par gånger, han blev lite väl närgången eftersom vi var på hans nivå. Han tittade på oss som om vi var tokiga. Som om han ville säga "vad håller ni på med?". Men, tack och lov så kan ju katter inte prata, så han satt och stirrade på behörigt avstånd istället.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar