tisdag 1 mars 2011

Tips - youtube är en skattkista!

Som jag sagt tidigare så har mina barn blivit lite bakverksskadade, precis som jag. Ja, alltså, jag tycker att det är toppenroligt, men jag inser ju att det kanske inte är helt vanligt att barn sitter och diskuterar smak, färg och konsistens på fyllning och frosting...

Både min son och min dotter gillar att titta på bilder av bakverk på nätet, och på youtube finns en hel skattkista som bara är att ösa ur. Så här ser det ut hemma hos oss, titt som tätt.





















Hehehehe, ni ser min surf-skål va? Jag blev så trött i nacken av att sitta framför laptop'en så min pappa föreslog att jag skulle ställa den på något för att få upp skärmen i höjd. Så jag tog en skål i skåpet, ställde datorn på den och det fungerade jättebra. Nu skulle jag inte klara mig utan min surfskål. I love it!

De bästa youtube-inläggen kommer från Howdini och BettyCrocker. Kolla den här länken så förstår ni vad jag menar! Min dotters favorit - alla kategorier!
Barnen är väldigt förtjusta i Liv Hansen som presenterar. Det är jag också!

Hur man gör en tårta som ser ut som en prinsess-klänning eller barbie-tårta. Den håller på i 6 1/2 minut och min dotter sitter som klistrad och vill se om igen, igen och igen!

www.youtube.com/watch?v=niB2UkyARXc


:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar