onsdag 23 mars 2011

Tomatsoppa - tips på en jättegod sådan!

Hejsan på er!

Jag gillar att hitta nya och bra, tillsatsfria, enkla och välsmakande produkter och råvaror i butikerna nästan lika mycket som jag gillar att laga mat. Och nu har jag hittat en JÄTTEGOD tomatsoppa på påse.

Blå Bands "Soltorkad Tomat & Basilika". 





















Alltså, den (ursäkta uttrycket) pissar på alla andra färdiga tomatsoppor som finns ute på marknaden.
Den är verkligen jättegod och smakar lite kryddigt av soltorkade tomater och med en fräsch hint av basilika.
Den är syrlig, fyllig och ja... som ni hör så gillar jag den skarpt.

Jag lagar den enligt anvisning (7 dl vatten och låt koka 5 minuter, hahaha, enklare blir det inte) och har i ett par matskedar creme fraiche eller grädde när den har kokat färdigt, den blir mildare och krämigare då.

Perfekt att servera innan pannkakorna eller som huvudrätt med lite gott surdegsbröd med philadelphiaost och parmaskinka på, som man doppar i soppan.

Bon Apètit!

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar