fredag 27 maj 2011

Födelsedagskalas - Dotterns 5 års-dag planeras.















Nu är det dags att planera nästa kalas.
På bilden ser ni min bakverks-skiss...

Alla på Dotterns dagis-avdelning är inbjudna + och några till, så det blir ett stort kalas. Vi har hyrt ett hus som har en stor trädgård som ligger i ett naturreservat. Där finns en stor grill och massor med utrymme. Vi skall bjuda på hamburgare och bakverk och leka, leka, leka. Det kommer säkert att bli jätteroligt.

Jag har tänkt att göra kak-klubbor (cookie pops) dekorerad med kristyr på. Alla får varsin kaka på klubba, alltså. 
Den ena klubban blir en sol och den andra ett moln, med glada munnar och ögon i båda.
Sen tänkte jag göra en lite mer dekorerad och mer komplicerad prinsess / barbie tårta, så att Dottern (och jag, hehehe) får sitt lystmäte på tjejiga bakverk tillfredsställt.
Sist men verkligen inte minst, så tänkte jag göra en mastodont-tårta, betydligt enklare dekorerad med bara vispad grädde och frukt, så att alla får sig en stor bit tårta och varsin kak-klubba.

Jag har ju beställt lite grejer från England och väntar på att de skall komma (färg, formar och klubbpinnar) och nu skall jag ordna någon form av skål för att kunna göra barbie-tårt-kjolen. Har ingen lust att köpa Wiltons Wonder Mould. Den är alldeles för liten och.. nä, ser inte så rolig ut.

The hunt is on, so to speak.
Jag återkommer i ärendet.

Ha en finfin fredag! Nu skall jag äta frukost på RC Chocolat här i Sigtuna. Och det, mina vänner, är hur mysigt som helst att göra en regnig fredagsmorgon.

:) // Ann 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar