måndag 23 maj 2011

Katten är tokig...

Jag har haft många katter i mitt liv. Åtta, för att vara exakt.
  • Pyret (min barndoms katt, världens bästa och vackraste)
  • Fiffi (en lite smått galen tjekatt som fick åka till en fin gård uppe i himlen... hon var nog inavlad tyvärr)
  • Hero (en hääärlig och lat perser som var familjekatten som avlöste Pyret när han dog av ålderdom)
  • Tyr (som med brorsan Balder var mina flytta-hemifrån-katter)
  • Balder
  • 2 katter till som min lägenhetskompis hade, kommer inte ihåg namnet på dem.
  • Och nu... katten som vi har i vår familj.
Han ligger så här när han sover... Seriöst alltså. Han kråmar sig inte. Han sträcker inte på sig.
Han sover.
Så här.





















Jaaaa, han må vara lite korkad och ganska så klumpig - men han är världens bästa katt.
...förutom när han jamar, skrapar på stängda dörrar och kommer in lerig, så klart...

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar