tisdag 24 maj 2011

NYHET - Makron / Macaroon / Macaron MIX!!!

Titta!!
Makron-mix.
Från ett engelskt företag som heter Squires Kitchen.














Bild lånad från www.totallysugarcrafts.co.uk






Bagerier och konditorier har länge haft makron-mixer (ja, ni trodde väl inte att dessa fina små skapelser är något som varenda människa kan baka från scratch va?).
Nu har de äntligen nått oss konsumenter. 

Eftersom makroner är lite trickiga att baka och kräver en del märkliga ingredienser, rätt luftfuktighet m.m. så är det roligt att vi kan pröva med en enkel mix. Hoppas bara att det smakar gott!

Man vispar ner makron-pulvret i varmt vatten (tillsätter hushållsfärg om man vill) och vispar hårt med elvisp eller mixer i ca 4 - 5 minuter.
Sen spritsar man ut runda små plättar på bakplåtspapper, gräddar på låg värme ca 15 - 20 minuter.

När makronerna sedan har svalnat så gör du lite ganache eller smörkräm som du smak- och färgsätter.
Sen behöver du bara göra de makron-typiska-dubbelmackorna genom att spritsa din smaksatta kräm mellan två makron-kakor.













Bild lånad från www.squires-shop.com






Coolt va?

Detta, mina damer och herrar, kommer jag att beställa i morgon - och satan i gatan vad jag kommer att baka makroner när de anländer!!

Jag kommer att beställa antingen ifrån http://www.squires-shop.com/ , http://www.totallysugarcrafts.co.uk/ eller http://www.thecakedecoratingcompany.co.uk/ beroende på var jag får bäst leveransvillkor och pris.

Snacka om att det kommer att bli smakstest *hihihihihi*.

I'll keep you posted.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar