onsdag 4 maj 2011

Wasa Sandwich - smakstest















Det här är förmodligen världens fånigaste smakstest.
Men - vi här på Galen i cupcakes prövar i alla fall.

Jag blev nyfiken när vi var och handlade mat på Coop i Norge och såg en Wasa Sandwich med brunost (!). Hur roligt som helst, faktiskt!! Jag skrattade gott och väl i många minuter. Mannen undrade till slut vad det var som var så roligt. Så jag var tvungen att förklara att det är liksom bara i Norge folk äter brunost. 

Anyways - ni förstår ju att jag var tvungen att köpa den.

Och hade jag köpt den, så kunde jag ju köpa fler och göra det till ett roligt smakstest. Why not - liksom? Here we go!
















Wasa Sandwich Brunost.

Brunost är brun ost tillverkad av getmjölk. Jättegott och finns i nästan varenda matbutik även här i Sverige.
Snacka om kundanpassning Wasa. Detta är ett av de vanligaste påläggen i Norge, och då har man alltså skapat en lokalt anpassad produkt. När blir det kaviarsmak för oss i Sverige?
Knäckemackan smakar mer av messmör än av riktig brunost, nästan på gränsen till mesigt (he he he). Jag gillar inte messmör, men den här var helt okej för den smakade så lite.

Geniets betyg: 3 av 5.

**














Wasa Sandwich Cream Cheese Tomato & Basil. Tomat och basilika, alltså.

Den smakar frys-pizza. Jag kollade i innehållsförteckningen om det fanns oregano i den, men det fanns det inte. Det är inte vanligt knäckebröd utan Wasa Frukost, det ljusa. Det blev ganska torrt i munnen efter ett par tuggor.

Geniets betyg: 2 av 5.

**














Wasa Sandwich Cream Cheese & Red Chili Pepper. Röd chili-smak alltså.

Det kommer ett angenämt sting av chili och den smakar faktiskt riktigt gott! Med Wasa Husman, så blir bitarna rejäla i munnen. Den här kan jag tänka mig att köpa igen. Gott!

Geniets betyg: 4 + av 5.

**















Wasa Sandwich Cream Cheese & French Herbs. Franska örter alltså.

Ganska underligt utseende eftersom själva brödet är 100% fullkorn. Den här var också god, överraskande god faktiskt. Smakar sommar. Jag tänker på en sallad, konstigt nog.
Den känns lite lite... eftersom brödet är så tunt. God men liten.

Geniets betyg: 4 av 5.

**















Wasa Sandwich Cream Cheese & Chives. Gräslök alltså.

Nej fy fabian!! Plastigt, det smakar faktiskt som om den legat i en förseglad plasthink. Jag som älskar gräslök. Hur svårt kan det vara?
Håller er undan denna. Den köper jag inte igen.

Geniets betyg: 1 av 5 - bara för att man kan äta själva knäckebrödet. Blä för resten.


:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar