torsdag 9 juni 2011

Taco, taco, överallt taco...

Don't get me wrong, tacos kan vara grymt gott om man gör det på rätt sätt.
Tacokryddan hör hemma i en god taco. Vi äter det ganska ofta här hemma.
Och eftersom tacos är så gott, så kunde man inte låta den vara.
Man var tvungen att börja pilla med den.
Hur läbbigt än resultatet blir.

Tror ni mig inte? Googla. "Taco fisk". Pröva, vet jag. 
846.000 träffar.
De flesta på recept.
Fisk och taco.
Oh - my - god!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Voff!

Nu har Korbrödsbagarn kommit på genidraget att klämma in tacosmak i  - wait for it...
HAMBURGERBRÖD.
Jag lovar, jag skojar inte.
Kolla.








Bild lånad från www.korbrodsbagan.se




Va?? Världen är upp och ner.  
Men det är tydligt att jag ligger i underläge.
Det finns ju tacogrejer överallt (även fast det inte borde)...




Pizza....





Bild lånad från www.billys.com






Revbensspjäll.... med tacosmak?? Brrr.





Bild lånad från www.scan.se




Taco-tub? Vad är detta?








Bild lånad från www.foodlovers.com






Gorby's...




Bild lånad från www.matdirekt.se










Tacopaj...





Bild lånad från www.felix.se











Tacolasagne.





Bild lånad från www.matservice.se





Seriöst, jag kan fortsätta, men ni fattar...

En gång fick jag över ett halvt kilo färdig taco-köttfärs, som jag kände dåligt samvete över att kasta. Och då gjorde jag en taco-paj. 
Inte gott people! Gör inte det. 

Hmm...jag motsäger mig själv här, va? Jag ääälskar ju att amerikanare är så orädda och blandar smaker och former i bakverk, men en uslig liten tacokrydda får inte slippa undan i minsta lilla lasagne? 

Äh, det struntar jag i. Det är helt enkelt inte gott med tacos i något annat än tacos. Basta!

What's next?
Tacoglass? Godis med tacopulver inuti?
Hahahaha...ha ha ...h....... 
*oroligt skratt*

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar