måndag 5 september 2011

Cake Pops - jag skall pröva, i alla fall.

Jag har blivit sugen på att göra cake pops.
Så jag håller på nu... Det är in progress, so to speak!

Men först avhandlar vi cake pops.
Ni har sett Bakerellas små underverk va?
Kolla annars på: www.bakerella.com

Så här ser cake pops ut:









Bild lånad från www.bakerella.com






Detta är cake pops i sin mest avskalade form.
Men man förstår så himla bra hur de är uppbyggda, när man ser den här bilden.

Men -  de kan bli så här fina och påhittiga om man har talang, intresse och tid. Googla "cake pops" om ni vill ha mer inspiration.

(se också tidigare inlägg här på Galen i cupcakes: http://galenicupcakes.blogspot.com/2011/01/amerikanska-pops.html)









Bild lånad från www.bakerella.com










Bild lånad från www.bakerella.com




Så, idag bakade jag en sockerkaka:

















En helt vanlig luftig sockerkaka.






Den var jättegod.

Jooooo, man måste ju smaka.
Vad skall man annars baka för?





Nu väntar: florsocker, philadelphiaost, smör och choklad.
Dessa ingredienser skall i morgon, bli helt basic cake pops. Jag bara måste pröva och se om det är så gott, och om det är så roligt att göra, som alla säger.

Stay tuned people!

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar