torsdag 29 september 2011

Ögonskugga Dior, recension smink / make up.















Cupcake-vänner, jag presenterar mitt nyaste inköp.
En mättad grå ögonskugga från Dior.
Jag blev inspirerad av en vänninna som ganska länge har haft en skugga som drar åt det gråa hållet, så när jag var på Kicks så prövade jag en och gillade det jag såg.
Så jag köpte den.

Den kostade ca 290 kronor, om jag inte minns fel.
...blev dock lite fundersam när jag kom hem. Förpackningen är mindre än man skulle tro, och definitivt mycket mindre än i butikens snygga provutställning.

Här har jag lagt en av mina ringar brevid, så att ni får en uppfattning om storleken.


















Pigmenteringen är jättefin, så den är dryg och väldigt enkel att arbeta med.
Den dryssar väldigt lite, och nästan ingenting alls jämfört med andra märken. Gillar att den är i kakform, för det blir nästan inget damm alls.

Så här ser den ut på:





















Så här ser den ut på underarmen.






Den översta är applicerad med torr pensel (inte den medföljande applikatorn).

Den understa är applicerad med våt pensel (inte den medföljande applikatorn).










Notera: jag försökte därefter torka bort testerna på armen med en serviett, och den som var applicerad med våt pensel satt som berget!
Den som var applicerad med torr pensel satt hårt den också, men inte lika hårt som den "våta" färgen.
















Jag är väldigt förtjust i min nya ögonskugga från Dior.
Den får +4 av mig.
Det enda lilla minuset den får är för priset, men - what the heck - är det Dior så är det. 

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar