torsdag 20 oktober 2011

Halloween - förberedelser är igång och färger är beställda!











Bild lånad från www.meath.ie





Dottern i huset skall ha en Halloweenfest nästa helg, så jag håller på att baka lite roliga och spökliknande tilltugg.
Det kommer att bli dekorerade kakor i form av spöken, pumpor och gravstenar. Jag tänkte också göra minicupcakes med spindlar på.

Till allt detta behöver man ju lite hushållsfärger. 
Denna gång beställde jag Wiltons Icing Colors färger i orange och svart från Kakburken.
Oftast beställer jag från USA eller England, men när jag behöver en snabb leverans så blir det från Kakburken eller B's Skafferi här i Sverige.

Förra året gjorde jag spindelcupcakes, som såg ut så här:















I år köpte jag istället självlysande spindel-ringar som jag tänkte lägga på minicupcakes. Jag har inte bestämt vilken smak på frostingen jag skall ha, men det lutar åt choklad...

Jag håller på att inventera mitt förråd av pepparkaksformar och det verkar som om jag har alldeles för få Halloween-formar. Ah well, jag får väl vara lite kreativ istället.

Stay tuned people!

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar