tisdag 15 november 2011

Cupcakes som ser ut som mat - asiatisk mat...









Bild lånad från www.ivillagefood.com.







Hmmm.
De är otroligt välgjorda och ser onekligen ut som take away från vilken asiatisk restaurang som helst.
Men det är cupcakes.

Jag uppskattar konstnärligheten och uppfinningsrikedomen, det gör jag verkligen.
De är coola på något galet sätt.
Broccolins stjälkar är gjorda av gröna mjuka godis-stänger som man har spritsat frosting på och sedan doppat i gröna nonpareils. 
Det stekta riset är gjort av risflingor blandade med frosting.
Ärtorna är ituklippta gröna Jelly Beans.

Någon har verkligen låtit hjärnan arbeta på högvarv, det är ett som är säkert.
Att servera det i papperskartonger med pinnar är verkligen asroligt gjort.
Men...

YUCK!

Sorry, men jag kan inte hjälpa det. Nudlarna skrämmer mig faktiskt.
Jag gillar inte bakverk som ser ut som mat.  
Urk.


:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar