torsdag 3 november 2011

Egna cupcake dekorationer till kalaset - Barbie, enkla.













Bild lånad från http://www.snajten.se/




Cupcakes är precis som Barbie. Söta, glamorösa, kan bli uppdollade till tänderna och kan också kläs mer casual om tillfället kräver det. De är ofta rosa... :)

Jag har inga problem med Barbie. I jämförelse med Monster High-tjejerna och Bratz och alla andra anorektiska och rebelliska dockor som har poppat upp som svampar de senaste åren, så framstår ju nu Barbie som en förnuftig, normalt proportionerad husmor...

Herregud, what has become of the world?

-Tillbaka till cupcake-dekorationerna, Geniet!
Oh, ja - just det.
Här är ett snabbt och roligt sätt att göra sina egna cupcake-dekorationer för Dotterns födelsedagskalas. 
  1. Köp några fina Barbie klistermärken, gärna med glitter.
  2. Klipp ut dem och snygga till kanterna.
  3. Lägg in dem i en laminator (låna en på jobbet eller köp en själv, de finns typ från 150 kronor och uppåt på Ö&B, Hobbex, Clas Ohlson etc.). En bra investering. Detta kan du göra om och om igen, med andra motiv.
  4. Klipp runt dem, så att du inte bryter själva lamineringen.
  5. Voilà! Barbiedekorationer.
Så här såg de ut när jag prövade första gången för fyra år sedan - jag var mäkta stolt, det funkade ju:





























Jag tror att Storm Trooper- och Barbie cupcakesen ni ser ovanför, är ett av mina första försök på dekorerade cupcakes.
Jag var jättenöjd då. Hehehe... Inte riktigt lika nöjd när jag ser dem nu...
Shit, det är fyra år sedan.  

Anyways, Barbiedekorationen är också en jättefin liten sak som flickorna kan ta med sig från kalaset. Det kan bli ett bokmärke eller en skrivbordsbild.
Man kan diska eller skölja av dem utan problem, och man kan återanvända dem hur många gånger som helst.

Bra va?
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar