tisdag 8 november 2011

Geniet hissar Kicks kabuki borste - billigare och bättre alternativ än ID Bare Minerals sminkborstar.














....eh, vad hände?

Den gick sönder.
Grrr! Jag som tagit så himla god hand om den.

Borstar kostar en förmögenhet, och ID's sminkborstar är inget undantag från den regeln.

Så det var med tunga steg jag gick mot närmaste Kicksbutik för att köpa en ny.
Och där hittade jag ett superfint alternativ.

Kicks har fått en egen sminkborste-serie, och den är riktigt bra.
Jag köpte två olika borstar och är väldigt nöjd med båda två.
















Så här ser Kicks kabukiborste ut.

Den är mycket mjukare än ID's så det tar en dag eller två förrän man har vant sig. Men när man väl har gjort det så vill man inte gå tillbaka.

Jag vet inte hur hållbar den är, men jag kan säga så här mycket. Den släpper till skillnad från ID-borsten inga hårstrån och det är ett superplus.

Resultatet blir jättefint när man som jag, använder mineralpuder.
Jag använder ID Bare Minerals foundation Medium Beige, och det blir jättefint med den här borsten.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar