fredag 9 december 2011

Laduree kakao - fin present från Syster Yster!















Wohooo! Jag fick denna härliga lilla present av min lillasyster Yster nyligen.
Kakao från det franska konditoriet Laduree i Paris.

Jag njuter varje gång jag öppnar skafferiet och får syn på den.
Burken är ju ett litet konstverk i sig själv, och med den fina Laduree-loggan så ...kan det inte bli bättre.
Det är nästan så att jag inte vill använda den.
Fast det blir ju korkat, så det måste jag ju.

Vanligtvis använder jag Valrhona kakao (den överlägset bästa kakaon på marknaden) när jag bakar, men nu skall jag alltså pröva Ladurees kakao för första gången.
Hmmm, det lät pretensiöst... Alltså, jag använder vanlig kakao (Ögon-, IloveECO eller Garant också) om det kniper, men den från Valrhona är helt enkelt överlägsen i bakning och ger en sån där mörk, djup och intensiv chokladsmak som jag ofta är ute efter.

Tuuuusen tack Syster Yster!
Presenter från Paris är så härligt att få en mörk vinterkväll här hemma i Sverige!
Speciellt för bak och kök.

:) // Ann 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar