fredag 16 december 2011

Pepparkakshustävlingen.

Hallo,

Nu är jag tillbaka, och tänkte visa alla tre hus som blev bakade i vårt pepparkakshusbak.


Här är ju min familjs hus, som jag har visat förut. Det är första gången vi är med på detta, och vi bestämde oss för att göra ett amerikanskt hus, typ New England stil.
:)



Här är våra vassaste konkurrenter. De gjorde Eiffeltornet i år. De är initiativtagare till pepparkakshusbaket och gjorde även den där superläckra borgen som jag visade tidigare i bloggen.


Ytterligare ett bidrag. Fantomens grotta!
Denna familj kom lite senare än oss andra och gjorde sitt allra bästa för att bli färdiga. De hann dekorera med lite kristyr efter att jag tog den här bilden men då var kameran full.





...vem tycker ni vann då?
Eiffeltornet vann nog en jordskredssseger på det tekniska momentet. Satan i gatan vad de monterade småbitar! Kudos till dem för det!
Men vårt hus vann nog på dekorationsfronten, om jag får säga det själv?
Fantomengrottan vann en liten seger på sin finurlighet.

Äh, nu kommer jag vara så där läbbigt korrekt och säga att alla vann och att det var deltagandet som var viktigt.

...fast vårt hus är ju vansinnigt fint där det står här hemma. Hmmm... Det är svårt att vara objektiv. Jag har monterat gelatinblad i fönstren också, så det ser ännu mer ombonat ut än på bilden faktiskt...
Fast å andra sidan har jag varit hemma hos Eiffeltornets skapare och sett det stå där på köksbänken.
Det är riktigt läckert.
...riktigt läckert faktiskt.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar