fredag 20 januari 2012

Smaktest - Lasagne. Chef in a box. Ekologisk färdigmat utan tillsatser.













De tre bröderna som startade och fortfarande driver företaget "Chef in a box" skall ha en riktig eloge för sin drivkraft och sin idé. En ekologisk och tillsatsfri färdiglagad färsk maträtt.
Inte Findus och absolut inte Dafgårds.
Vi snackar riktigt mat!

Jag gjorde en utvärdering på deras lammgryta för några månader sedan, som jag tyckte var väldigt god, men jag reserverade mig lite eftersom jag tyckte att priset var för högt.
Nu har de sänkt priset med 20 kronor från 89 till 69 kronor och jag säger bara - heja, heja, heja!!

Nästa gång jag tyckte att det var dags, så smakade jag deras lasagne.
Och det visade sig vara en lasagne utom det vanliga.
Alltså - den är verkligen jätte, jätte, jättegod.
De har lyckats med att ge oss delikat färdigmat som inte bara smakar bra utan också är väldigt bra för både kropp och samvete. 

Förutom min egen, så är det här den godaste lasagne jag har smakat.
:)

Chef in a box har lyckats med att göra en kryddig, mustig lasagne med djup i smakerna (för det är många smaks-lager i den här rätten) och så hälsosam att man nästan inte kan tro det.













Väldigt charmig ask som är väldigt enkel att vika ihop och recirkulera. Man får en liten introduktion om företaget och bröderna på baksidan. De är kockar, skall väl tilläggas.
:)





















Sen får man det här söta lilla "tips & tricks"-kortet som beskriver hur man kan uppgradera rätten (eeeh, hur då, den är ju redan perfekt?) och de ger oss även dryckestips, både vin och öl.

Nu skulle jag ju också visa rätten... och tro mig, det hade jag planer på. Men som vanligt när jag är hungrig så blir det så här istället:















Hmmm. Jag sa ju att den var god. Grymt god.

Fem plus - rakt av. Toppbetyg utan reservationer.

Betyg: ++++++ (ooops, det blev visst sex plus...)

Chef in a box finns på ICA Maxi, Arlandastad och ICA Sigtuna. Ring dem om ni bor någon annanstans och vill veta var de finns. Det verkar som om de har avtal med både ICA och VI-butikerna. Inte illa pinkat killar! 

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar