fredag 17 februari 2012

Nästa vecka blir det tårtfest!












Bild lånad från www.peggyporschen.com








Oj, jag är vansinnigt förälskad i minitårtorna på bilden ovan.
För mig - är det här så fint som det kan bli.
:)

Nästa vecka blir det tårtvecka här på "Galen i cupcakes".

Vi kommer att visa vackra, söta, galna och annorlunda tårtor och vi kommer att prata tårt-trender. Många vill veta hur man bygger en våningstårta (det finns många sätt) och vi ger tips och tricks på hur man kan dekorera dem med olika metoder.
Sen hade det ju inte varit en blogg om cupcakes, om vi inte visade cupcake-tårtor på längden och tvären också.

Kvinnan som har gjort tårtorna i detta inlägg heter Peggy Porschen och är en av Englands bästa tårtmakare. Hon har en butik i centrala London och har gjort tårtor åt Englands allra fiiinaste kändisar och nobilitet.

Hon bakar tårtor lika gigantiska som isberg, såväl som små minitårtor. Här visar jag ett urval av minisarna.
Peggy Porschen har ett sjukt bra öga för färger och proportioner.
LO V E her!











Bild lånad från www.peggyporschen.com









Gud så glad jag skulle bli om jag fick en sån här skönhet framför mig.
Kolla in detaljerna och hantverket.
Och PROPORTIONERNA!
Jag vet att jag tjatar om det, men det är det som skiljer proffsen från amatörerna.
:)












Bild lånad från www.peggyporschen.com








Lägg märke till att blommornas stjälkar som omsluter tårtan, är färgade i olika nyanser.
:)










Bild lånad från www.peggyporschen.com










Häng med på tårtbonanza nästa vecka!

Fram tills dess - ha en härlig helg.
Snö, sol, god mat och lite vin.

...sen är det ju final i "På spåret" också.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar