tisdag 21 februari 2012

Tårtvecka - en härlig och enkel spritsad ros-tårta.












Bild lånad från www.iambaker.net








Den här tårtan ska jag göra nästa gång jag skall göra en tårta.
Så snygg och så enkel!

Hon har gjort en tårta och förseglat smulorna med ett lager frosting och sedan spritsat ut stora rosor runt hela tårtan.
Hon gjorde vit frosting som hon sedan sprayade med Wilton Color Mist, som är en liten hårspraysliknande flaska med färgad mist.
De får tyvärr inte säljas i Europa för att de har ett e-nummer som inte tillåts här, men man kan välja andra sprayfärger (jag vet att Kakburken har några) eller köpa en liten airbrush-maskin.

Jag väljer nog att istället göra tvåfärgad-frosting eller rättare sagt en två-tonad frosting för att få en diskret effekt av rörelse i rosorna.

(undrar du hur man gör det, så kolla in denna länk till ett tidigare inlägg: http://galenicupcakes.blogspot.com/2011/09/tvafargad-frosting-till-cupcakes-hur.html).






Bild lånad från www.iambaker.net








Men den är minst lika snygg i vitt!
Kolla in hennes inlägg så får ni se hur hon gjort det, steg för steg.

Jag blev superinspirerad och gissar på att ni blir detsamma!
http://iambaker.net/rose-cake-tutorial

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar