måndag 12 november 2012

Halloween cupcakes - 1.

Här är en gullig cupcake som jag gjorde till Dotterns klass inför Halloween.
Barnen i hennes klass är forfarande ganska små, så jag tyckte att en lagom läskig pumpa och ett stiliserat spökslott var nog.

Dessa lagom läskiga Halloweencupcakes är saftiga vaniljmuffins med hallonfyllning och en härlig mjölkchokladfrosting med chokladströssel.

Dekorationerna har jag printat och klippt ut, och limmat fast på tandpetare. Det visar sig ha blivit mitt absoluta "go-to" knep när det gäller att dekorera cupcakes.

 Man hittar en bild på nätet, eller ritar den själv, och sen gör man sin egen cupcake pick. Det blir ju otroligt enkelt att få sina cupcakes precis som man vill ha dem, och sen är det ju både billigt och roligt.

Nu när jag tänker efter så är nog alla mina cupcakes dekorerade så här, nu för tiden.











:) // Ann

1 kommentar:

  1. Your commitment to your blog is commendable. Thank you! Also check the ace combat 8

    SvaraRadera